Home / Accepted Papers


Accepted Papers

A New Efficient Blended Learning Multimedia Model for More Efficiency in e-Learning Environment: Design and Implementation of A Cloudlet-Based Approach.
Blended Learning Delivery Methods.
Blended Learning in a National Education Blueprint: The Malaysian Experience.
Blended Learning Using INASILM.
Computer Programming Class Online Plagiarisms Detection System.
Data Mining Learners' Online Interactions as Indicators of Engagement.
Effective Blended Learning Practices from the Activity Theory Perspective.
Integrating Augmented Reality Visualization in the Implementation of Blended Learning.
Mobile Blended Learning Environment for Architectural History Education.
The Effect of Blended Learning Academic Achievement in Turkey: Meta-Analysis Study.
Importance of Blended Learning Towards Development of Human Capital & Skills for Saudi Vision 2030.
Mining Minds - Using Blended Learning to Repositioning the GCC Economy.
A Content Management Based Virtual Lab Plugin for Improvement of Quality of Learning in Blended Learning Environments.
Adoption of Blended Learning in Malaysia: Quality, Standard and Accreditation Overview.
The Contribution of ICT to Improve the Quality of Education in INTTIC.
A Collaborative Learning Tool for Blended Learning System Based on Web Services.
Innovating Instruction Through Blended Learning: Incorporating a Student Centered Pedagogical Strategy into Traditional Classroom Teaching.
Perceptions of Saudi University Students on Using Edmodo to Enhance Their Research Skills in a Blended Learning Research Methods Class.
The Effect of a Proposed Educational Unit in Digital Citizenship Based on Blended Learning on the Development of English Language Skills and Awareness of 3rd Grade Secondary Students.
Are Video Resources Efficient in Blended Online Environment at Higher Education?.
Computer-Aided Learning for Dyslexic Children.
Prospect and Challenges of Blended Learning: A Systematic Literature Review.

التخطيط لتبني ممارسات التعلم المدمج في جامعة الملك عبدالعزيزدراسة الإحتياجات التدريبية كمدخل استراتيجى
الدور المستقبلي للتعلم المدمج في التعليم الجامعي
العوامل المحددة للطلب على التعليم المدمج بالمملكة العربيةالسعودية دراسة تحليلية
معايير استخدام مصادر التعلم المفتوحة لدعم محتوى مقررات التعليم المدمج
معايير بناء محتوى التعليم المدمج المقدم عبر الأجهزة المتنقلة
التعلم المدمج القائم على المشاريع لتعزيز إنخراط الطلاب في برامج التدريب العملي
تقويم الكفايات المهنية لأعضاء هيئة التدريس بكلية التربية في الجامعات السعودية في ضوء المتطلبات الأكاديمية
التعلم المدمج ودروره في تحسين الأداء الأكاديمي لدى طلبة كليات ادارة الأعمال في الجامعات السعودية
تبني طريقة الفصل المقلوب كشكل من أشكال التعلم المدمج
تجربة التعليم المدمج في المدارس والأكاديميات السعودية في الخارج
توظيف تكنولوجيا التعليم المدمج في التعليم الجامعي - تجربة استخدام المدونات الإلكترونية الجماعية- الويكي- في تطوير مهارات الكتابة الأكاديمية لدى متعلمي اللغة الانجليزية في المملكة
العربية السعودية
فاعلية التعليم المدمج في تنمية مهارات التفكير الإبداعي لدى طلاب الصف الثامن الأساسي في مادة الجغرافيا في عمان
فاعلية التعليم المدمج في ضوء مبادئ النظرية البنائية الاجتماعية باستخدام نظام البلاك بورد
في التعليم العالي (MOOCs) اتجاهات طالبات جامعة الملك سعود نحو استخدام المقررات الإلكترونية المفتوحة واسعة النطاق
تصورات أعضاء هيئة التدريس بجامعة الملك عبدالعزيز عن تبني ممارسات وانظمة التعلم الإلكتروني
توظيف الويب كويست لمواجهة تحديات التعليم المدمج في استخدام الطالب المعلم لمصادر المعرفة الإلكترونية
(درجة تطبيق ومعيقات التعليم الالكتروني في الجامعات الأُردنيّة من وجهة نظر أعضاء الهيئة التدريسية فيها (حالة جامعة اليرموك
صعوبات التعلم والتعليم الالكتروني المدمج في مؤسسات التعليم العالي بين الفرص والتحديات
(معوقات التعليم المدمج ( الالكتروني - التقليدي التي تواجه الطلاب في مادتي الرياضيات والإحصاء
واقع تفعيل أعضاء هيئة التدريس للتعليم المدمج في التدريس في الجامعات السعودية

 

Copyright By ICBL © 2017